Sunday, October 28, 2007

Nieuwe Logistiek

Het is alweer ff, maar onze logistiek is verhuisd van Amsterdam naar Den Bosch. Of eigenlijk van zelf heel veel inpakken, sjouwen en vouwen naar professioneel, groot, snel en goedkoop... Hiermee hebben we voor BuyYourWine een aantal mijlpalen gehaald.

We kunnen nu een aantal huiswijnen en geschenken NEXT DAY leveren.

We leveren kleine leveringen nu weer met TNT. Dat deden we een tijdje niet, omdat we op maar liefst 30% breuk zaten met TNT en ik ben nu al een half jaar bezig (met de hulp van Marcel Vermeulen van Reviva) om ervoor te zorgen dat TNT MET breukgarantie levert. En dat doen ze nu. Daarvoor hebben we nieuwe dozen moeten ontwikkelen. Lang en moeizaam proces, maar het levert nogal wat op.

We gaan nu langzaam meer voorraad opbouwen, waardoor de leversnelheid en leverzekerheid vergroot wordt.

Ik krijg nu ook langzaam een betere kijk op leveranciers. Wat ik altijd gezegd heb in mijn opzet, is dat ik een heeeel breed assortiment heb en dan ik niet goede wijn moet leveren maar ALLE wijn die er maar te krijgen is. En nu merk ik dat ik leveranciers minder op hun wijnkennis hoef te beoordelen en meer op hun logistiek: leversnelheid en leverzekerheid. Vooral die laatste. Ik denk dat 30% van de leveringen niet is wat ik besteld heb, en dan heb ik het met name over verkeerde jaargangen...

Het proces is nu ook volledig schaalbaar. Alle aantallen kunnen we nu aan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

follow me on Twitter
Read my VisualDNA Get your own VisualDNA™