Cijfertjes
Retail is detail zeggen ze.
En in de wijn-e-retail is dat niet anders.
Na 4 afgeronde maanden komt BuyYourWine.com in een nieuw vaarwater merken we. Optimaliseren. We zijn grofweg door de volgende fasen heen gegaan:
- aug-dec 2005 plannen maken
- jan-feb 2006 site bouwen (dat de site echt goed is vonden we het allerbelangrijkst)
- mrt-apr 2006 opstart, bezoekers trekken, content vullen
- mei-jun 2006 omzet zoeken, nieuw assortiment erin
- jul 2006 hitte dus ellende ;-) nog wel stijging van bezoekers en omzet gelukkig
Nu: ik hou overal cijfers van bij. De zogenaamde KPIs of Key Performance Indicators. Ik heb er 40 die ik 1x per maand maak en analyseer. Na 4 maanden zie je de eerste trends:
- Het aantal unieke bezoekers stijgt harder dan verwacht en beter ook in vergelijking met wat ik van concurrenten hoor
- De conversie van unieke bezoeker naar orders blijft stabiel op een voor internet winkels hoog niveau
- De omzet moet nog 3x zo hoog zijn om uit de kosten te komen (maar na pas 4 maanden maak ik me daar geen zorgen over)
- De logistiek is te duur en met te veel breuk -> gaan we veranderen
- De site versie 2 met oa uitgebreid zoeken moet nu snel opgeleverd worden
- De gemiddelde orderwaarde stijgt lekker
PS ik noem geen exacte cijfers, maar iedereen die ons direct durft te benaderen mag ze weten: Hans@BuyYourWine.com
En in de wijn-e-retail is dat niet anders.
Na 4 afgeronde maanden komt BuyYourWine.com in een nieuw vaarwater merken we. Optimaliseren. We zijn grofweg door de volgende fasen heen gegaan:
- aug-dec 2005 plannen maken
- jan-feb 2006 site bouwen (dat de site echt goed is vonden we het allerbelangrijkst)
- mrt-apr 2006 opstart, bezoekers trekken, content vullen
- mei-jun 2006 omzet zoeken, nieuw assortiment erin
- jul 2006 hitte dus ellende ;-) nog wel stijging van bezoekers en omzet gelukkig
Nu: ik hou overal cijfers van bij. De zogenaamde KPIs of Key Performance Indicators. Ik heb er 40 die ik 1x per maand maak en analyseer. Na 4 maanden zie je de eerste trends:
- Het aantal unieke bezoekers stijgt harder dan verwacht en beter ook in vergelijking met wat ik van concurrenten hoor
- De conversie van unieke bezoeker naar orders blijft stabiel op een voor internet winkels hoog niveau
- De omzet moet nog 3x zo hoog zijn om uit de kosten te komen (maar na pas 4 maanden maak ik me daar geen zorgen over)
- De logistiek is te duur en met te veel breuk -> gaan we veranderen
- De site versie 2 met oa uitgebreid zoeken moet nu snel opgeleverd worden
- De gemiddelde orderwaarde stijgt lekker
PS ik noem geen exacte cijfers, maar iedereen die ons direct durft te benaderen mag ze weten: Hans@BuyYourWine.com
0 Comments:
Post a Comment
<< Home